Jak na 2-UP
Co je to ten Double-Up?
Double-Up (2-UP) je vlastně jakási rampa utvořená ze dvou navzájem interferujících vln. To znamená že člun udělá dlouhou zatáčku a když pak přejíždí své vlastní vlny tak se tam právě vytvoří vlna která je (plus-mínus) dvakrát vyšší než vlna kterou máte za lodí, která jede rovně.
Nejdřív bych rád řekl, že Double-Up určitě doporučuji jen riderům, kteří už mají něco naježděno a rozhodně ne uplným začátečníkům!
Takže jdeme na to!
Vždycky svému řidiči předem řekněte že jdete do Double-Upu. Jinak to může být dost nebezpečné. A nyní jak na to. Pokud jezdíte regular tak svému řidiči řekněte ať zatáčí směrem vpravo. Pokud jezdíte goofy tak samozřejmě vlevo. To bych pro začátek doporučoval. To totiž bude znamenat že na vlnu najedete na heelside. Pokud si již troufnete na toeside tak do toho běžte opačně. Ale to už jste docela bad-ass riders a tenhle článek si nejspíš nečtete :)
Nyní se podívejme na obrázek. Modrá stopa značí dráhu lodi (a posléze i vlny), černá stopa označuje dráhu jezdce a červenou kružnicí je označeno místo našeho kýženého 2-UPu.
To znamená že jakmile člun začne zatáčet, pojedete uvnitř vln a před místem, kde se vlny (staré a nové) kříží, si najedete a snažíte se trefit místo, kde se interferující vlny zvedají do největší výšky. Obvykle je to druhá či třetí vlna. Při nájezdu mějte pevná kolena – bude to dost mazec! :) Nájezdy si časem osvojíte a nebudete mít s trefením té správné vlnky problém. A jedna důležitá věc na závěr: před dopadem pokrčujte kolena! Na 2-UPu se totiž dostáváte do slušné výšky a jak známo – co vyletí nahoru – padá dolů! :) Takže pokud byste dopadali na natažené nohy, tak si časem odrovnáte kolena!
A pamatujte na rovnici: vyšší let = lepší trik = vyšší nebezpečí
Vše kolem 2-UPu se točí kolem načasování. Nějakou dobu vám bude trvat než se sehrajete s vaším řidičem – pak to ale bude super! Řidičům bych doporučil aby na vlnu najížděli zhruba pod úhlem 80 stupňů a na vlnách mírně zpomalili. Ale pro řidiče je to velmi težké – tak s nimy mějte trpělivost :) Je to celkem věda …
A jak udělat tu největší vlnu?
Většina řidičů se shodne na tom že toho nejlíp docílíte, když na počátku zatáčky lehce zpomalíte (tím si hodíte větší vlnu, kterou pak budete přejíždět), pak zrychlete a vykružte celou zatáčku a při přejíždění vln opět lehce zpomalte.